طوفان میلیاردر‌ها این بار در نیاوران| ماجرای پر بازتاب یک ایونت خصوصی در کاخ سلطنتی

طوفان میلیاردر‌ها این بار در نیاوران| ماجرای پر بازتاب یک ایونت خصوصی در کاخ سلطنتی
از حضور ایرج طهماسب و شهرام ناظری گرفته تا پرواز همای و مهیار حسن تا دورهمی ثروتمندان ایرانی در دوبی
کد خبر: ۲۶۷۶۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

مهلا جوادپور در هفت صبح نوشت: چند روزی است که ویدئو‌هایی از یک رویداد پرزرق و برق در کاخ نیاوران در حال دست به دست شدن است. در اکثر ویدئو‌ها دختری با لباسی سیاه که انگار برای یک صحنه تئاتر طراحی شده باشد، دیده می‌شود که وسط باغ این رویداد ایستاده و با دستانش حرکاتی موزون و خوشایند انجام می‌دهد. هنرمندان هم هستند، از ایرج طهماسب و شهرام ناظری گرفته تا پرواز همای و مهیار حسن که این روز‌ها در اینستاگرام به خاطر ویدئو‌های کمدی‌اش معروف شده است.

بعضی‌ها عنوان «ایونت میلیاردر‌های تهران» را به این گردهمایی داده‌اند هر چند اسم اصلی این رویداد «حس ایرانی» است. جالب است بدانید، بسیاری از افرادی که این روز‌ها به کاخ نیاوران رفته بودند، اجازه ورود به این رویداد را پیدا نکردند. چرا؟ چون این نمایشگاه، در حقیقت یک دورهمی خصوصی بین هنرمندان و برند‌ها و برخی افراد خاص دیگر بوده و فقط با داشتن دعوتنامه امکان شرکت در آن وجود داشته است.

چند روز پیش مدیرعامل شرکت مسیر اقتصاد هنر آتیه که یک شرکت سهامی خاص وابسته به صندوق اعتباری هنر است، از طریق بعضی از خبرگزاری‌های داخلی خبر داد که به مدت سه روز نمایشگاه رویداد حس ایرانی برگزار می‌شود. به خصوصی بودن این نمایشگاه هیچ اشاره‌ای نشد، اما گفته شد که هنرمندان ایرانی و برند‌های مطرح کشور که در سطح جهانی شناخته شده هستند در این رویداد حضور دارند. از ۱۳ تیرماه این ایونت شروع شد و تا شب ۱۵ تیر ادامه داشت. گویا هدف از برگزاری این رویداد معرفی برند‌های ایرانی بوده، هرچند که عموم مردم اجازه حضور در آن را نداشتند، اما بلاگر‌ها دعوت شده بودند تا کار چشم و گوش ما را برایمان انجام بدهند. 

هرچند که شرکت مسیر اقتصاد هنر آتیه برگزارکننده این ایونت بوده، اما نمایشگاه‌گردان یا «کیوریتور» آن یک خانم جوان به اسم سیما اهواز است. یعنی کسی که همه برند‌ها را دور هم جمع و چیدمان بصری نمایشگاه را طراحی کرده این خانم بوده است. سیما اهواز که در تئاتر هم دستی دارد، کار اصلی‌اش برندینگ و طراحی است. او با برند‌های بزرگی مثل پلی ران (فعال در تولید لوله و اتصالات)، کی‌دبلیوسی (شیرآلات)، نصر استیل، و ... همکاری می‌کند و برندینگ آنها را برعهده دارد.

اهواز که در صفحه شخصی خود ویدئو‌هایی از مراحل آماده سازی این رویداد به اشتراک گذاشته نوشته است: «این پروژه یکی از آرزو‌های من بود. خلق یک شهر ایرانی همراه با ادبیات ایرانی در فضای کاخ و باغ ایرانی که یکی از زیباترین آنها باغ نیاوران است. وقتی برای اولین بار در این فضا قدم می‌زدم و در سرم ایده پردازی می‌کردم به این فکر کردم که قطعا منطق‌الطیر عطار باید در این مکان به اجرا در بیاید.» که همین کار را هم کرد.

آن دختر سیاه‌پوش در ویدئو‌ها که در فضای مرکزی ایونت ایستاده و دستانش را حرکت می‌دهد، از کاراکتر‌های همین اجراست. ویدئو‌های دیگری هم از زنان و مردانی با لباس‌های رنگارنگ و گریم‌های متفاوت از این ایونت در اینستاگرام منتشر شده که در گوشه‌ای از فضای رویداد، روی یک صحنه در حال اجرا هستند. این نمایش را هم سیما اهواز به همراه بهنام حجتی کارگردانی کرده است. اهواز این تئاتر را به اسم قاف بر اساس منطق‌الطیر عطار و با کاراکتر‌های فولکلور ایرانی کارگردانی کرده و صحرا اسداللهی از جمله بازیگران شناخته شده این تئاتر است.

چه کسانی دعوت بودند؟

ایرج طهماسب، شهرام ناظری، پرواز همای و مهیار حسن از هنرمندان و بازیگران حاضر در این رویداد بودند. همچنین مجتبی جباری، ستاره تیم استقلال و سفیر کشور بولیوی هم در این رویداد حضور داشتند. اما حضور برند‌های مشهور و لوکس بیشتر در این رویداد به چشم می‌آمد. یکی از هنرمندانی که در این رویداد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت میرمولا ثریا بود. میرمولا که اسم برند دستبافت‌های این مرد جوان هم هست، در این رویداد از آثار جدید خود با عنوان «میخ و سنجاق» رونمایی کرد. میرمولا ثریا که در زمینه طراحی فرش نوگرا فعالیت می‌کند، در سطح بین‌المللی بیشتر از داخل ایران شناخته شده است. 

بسیاری از برند‌های دیگری که برای ارائه محصولات خود به این رویداد دعوت شده بودند، در زمینه لباس، لوازم آرایشی و جواهرات فعالیت می‌کنند. گالری جواهرات گوهربین که در طراحی جواهرات خاص و گران قیمت شهرت دارد، برند طلا و جواهر دگانی که در دوبی و تهران شعبه دارد، عطر نافه که در پاساژ‌های شمال شهر تهران فعالیت می‌کند، برند کیف و کفش درسا و پلتفرم آستین که یک درگاه اینترنتی و فیزیکی فروش لباس و محصولات برند‌های ایرانی است در این ایونت شرکت کرده بودند. 

برند ادواردز که از سال ۱۹۵۰ در زمینه طراحی داخلی و معماری و هنر فعالیت می‌کند هم در این رویداد حاضر بود. بنیانگذار این برند ادوارد خاچاطوریان، از نسل نخستین طراحان و معماران داخلی ایران است. حوزه اصلی طراحی این طراح ایرانی-ارمنی مبلمان بوده و خرید آثار او از پس جیب هر کسی برنمی‌آید. او روزگاری بخشی از مجموعه سعدآباد را طراحی و ساخته بود و حالا فرزندانش راه او را ادامه داده‌اند. 

برند‌های معروف خوراکی هم در این نمایشگاه شرکت داشتند؛ شیرینی سوئیت‌بلیس، شیرینی رژیمی اچ بی که در خارج از ایران هم شعبه دارد و آجیل و خشکبار لوکس «داستان» از جمله این برند‌ها بودند.

دورهمی ثروتمندان ایرانی در دوبی

اواخر سال گذشته هم یک دورهمی دیگر از ثروتمندان ایرانی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. البته این رویداد تفاوت‌هایی با نمایشگاه حس ایرانی داشت. اول اینکه در دوبی و در هتل ورساچه که یکی از گران قیمت‎ترین هتل‌های امارات است برگزار شده بود. مناسبت برگزاری این رویداد چهارشنبه سوری و جشن نوروز بود، چهار خواننده کشور از جمله ناصر زینلی، فرزاد فرزین، محسن شریفیان و محمد بحرانی در آن اجرا داشتند و شرکت کنندگان برای رفتن به این رویداد پول بلیت داده بودند.

با این حال برگزار کننده این رویداد به هرکسی بلیت نفروخته بود و اکثر مهمانان مورد تائید آنها قرار گرفته بودند. در این رویداد هم برند‌های لوکس، البته به عنوان اسپانسر برنامه حضور پیدا کرده بودند. جواهری مظفریان، برند سوئیسی ساعت فردریک کنستانت و شرکت اماراتی الحبتور که یکی از پخش کننده‌های بزرگ و اصلی خودرو‌های لاکچری در امارات است از جمله اسپانسر‌های این برنامه بودند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون